Pifarré Turmo, Manoli | COnTic

Pifarré Turmo, Manoli


foto_ManoliPifarré2014.jpg

Professora Titular d’Universitat de l’àrea de Psicologia Evolutiva i de l’Educació. Universitat de Lleida.

Honorary Research Fellow. Graduate School of Education. University of Exeter (U.K.)

Doctora en Psicopedagogia per la Universitat de Lleida (1999).

Correu: pifarre@pip.udl.cat / M.Pifarre@exeter.ac.uk

Consulta les seves publicacions


BIOGRAFIA

Inicia la seva etapa de formació en investigació en l’àrea de la Psicologia de l’Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona, on participa en diversos projectes sobre el desenvolupament d’estratègies d’aprenentatge mediat per ordinador. Realitza la seva tesi doctoral sobre la incidència del full de càlcul en el desenvolupament d’estratègies de resolució de problemes matemàtics. La seva tesi obtingué el tercer premi d’Investigació Educativa, l’any 2000, pel CIDE.

Actualment coordina el grup d’investigació “Cognició i Context mediat per les Tecnologies de la Informació i la Comunicació” –COnTIC. Els seus principals interessos d’investigació es centren en l’estudi de la incidència de les TIC en el desenvolupament dels processos cognitius, metacognitius i socials singulars. En aquesta temàtica d’estudi, ha dirigit varis projectes I+D finançats pel Ministeri d’Educació i Ciència.

Treballa en col·laboració amb altres grups d’investigació en projectes relacionats amb les línies d’investigació del grup. En concret, ha realitzat estades com a investigadora convidada a Centre for Language and Communication -CLAC- de The Open University (Regne Unit) amb l’equip del Dr. Neil Mercer (2004) i també a la Graduate School of Education de la University of Exeter (Regne Unit) on ha col•laborat en el grup de recerca “Educational Dialogue and New Technologies” liderat pel Professor Rupert Wegerif (2009/2010). Actualment, participa com Honorary Research Fellow en diversos projectes de recerca liderats pel Profesor Wegerif.

"En un món en el que la informació i el coneixement s’acumula i circula a través de mitjans tecnològics cada vegada més sofisticats i poderosos, el rol de l’educació ha de ser el de preparar per a l’ús conscient, crític i actiu de les eines que acumulen la informació i el coneixement."