Sergio Reyes Angona

Investigador postdoctoral. Contracte María Zambrano per a l'atracció de talent internacional. Universitat de Lleida.

Research Fellow. Institut de Recerca i desenvolupament Educatiu. Universitat Autònoma de Baixa Califòrnia.

Doctor en Innovació Educativa per l'Institut Tecnològic i d'Estudis Superiors de Monterrey - Mèxic (2019).

Doctor en Innovació Didàctica en la Societat del Coneixement per la Universitat Complutense de Madrid (2015).

sergio.reyes@udl.cat
Biografia

Actualment, soc investigador postdoctoral María Zambrano integrat en el Grup de recerca ConTIC del Departament de Psicologia de la UdL.

Els meus interessos de recerca s'enfoquen en metodologies col·laboratives de l'aprenentatge mediades per tecnologia, amb especial atenció a l'anàlisi i construcció del diàleg en aquests entorns.

Format en dos doctorats en el camp de la innovació educativa (Tec de Monterrey, 2019; Complutense, 2015), he desenvolupat la meva trajectòria postdoctoral en 4 projectes finançats de recerca. El fil conductor dels projectes va ser conèixer els beneficis i limitacions d'una pedagogia dialògica aplicada a la formació de professors (CONACYT SEP-2017-2018, Mèxic; CONACYT SEP-2017-2018, Mèxic), i el desenvolupament moral d'alumnes de primària i secundària (SMX53015GR384, els EUA-Mèxic; CONACYT SEP-2014, Mèxic). Fruit d'aquest treball, vaig obtenir l'acreditació com a membre del Sistema Nacional d'Investigadors a Mèxic nivell I (2021-2023).

M'agrada servir de pont en xarxes interinstitucionals d'Amèrica Llatina i Espanya. Col·laboro com a investigador membre de dos grups consolidats de recerca a Mèxic: TICE, en tecnologia educativa (Institut de Recerca i Desenvolupament Educatiu, UABC) i GIIE, en innovació educativa (Tecnològic de Monterrey). També col·laboro en el Projecte EmpleInnova del Departament d'Estudis Educatius de la Complutense de Madrid.

“Perquè si l'altre no fos allí (i allà i aquí), les nostres pedagogies quedarien reduïdes a cendres, embolicades en borrasques, dissoltes en pura ipseïtat. Perquè si l'altre no fos allí (i allà i aquí), les nostres pedagogies no ens deixarien vibrar.” Carlos Skliar