Publicacions

Publicacions

2023

Relaciones entre el aprendizaje de la estadística y las actitudes del alumnado en el marco de un proyecto de análisis de datos con tecnología. Educación Matemática, 35(2), 196-225.

Cujba, A. & Pifarré, M. (2023).

Dynamics of automatized measures of creativity: mapping the landscape to quantify creative ideation. Frontiers in Education, 8, 1240962.

Haq, I. U. & Pifarré, M. (2023).

Los mapas cognitivos digitales para la construcción de conocimiento científico en la formación inicial del profesorado. RIED-Revista Iberoamericana De Educación a Distancia, 26(2), 89–109.

Guiral, A. & Pifarré, M. (2023). 

Students’ informal statistical inferences through data modeling with a large multivariate dataset. Mathematical Thinking and Learning, 25(1), 23-43.

Kazak, S., Fujita, T. & Pifarré, M. (2023). 

2022

The role of digital technologies to promote social creativity in language Education. Frontiers in Psychology.

Selfa, M., Pifarré, M., Cujba, A., Cutillas, L. & Falguera, E.. (2022)

Applying Real-Time Dynamic Scaffolding Techniques during Tutoring Sessions Using Intelligent Tutoring Systems. Mobile Information Systems, 2022.

Anwar, A., Haq, I. U., Mian, I. A., Shah, F., Alroobaea, R., Hussain, S., Ullah, S. S. & Umar, F. (2022).

2021

Dynamic Group Formation With Intelligent Tutor Collaborative Learning: A Novel Approach for Next Generation Collaboration

Haq, I. U., Anwar, A., Rehman, I. U., Asif, W., Sobnath, D., Sherazi, H. H. R. & Nasralla, M. M. (2021).