Ruth Cobos Pérez

Professora Contractada Doctora de l’àrea de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial. Universidad Autónoma de Madrid (UAM)

Doctora en Enginyeria Informàtica per la Universidad Autónoma de Madrid, 2003.

Ruth.Cobos@uam.es

Ruth Cobos és professora contractada doctora al Departament d'Enginyeria Informàtica de la Universidad Autònoma de Madrid (UAM), on es va doctorar en Enginyeria Informàtica el 2003. És membre del grup de recerca "Grupo de Herramientas Interactivas Avanzadas" (GHIA) des de 1998, membre del Comitè de Gestió de la Xarxa de Recerca eMadrid per a eLearning, membre de la Xarxa Espanyola d'Anàlisi d'Aprenentatge (SNOLA) i membre del grup de recerca "Cognició i Context i les tecnologies de la informació i la comunicació” a la Universitat de Lleida (UdL) des del 2005.

Com a delegada del rector de Tecnologies Educatives (2014-2016) a la UAM, va dirigir l’oficina tècnica de la UAM per a la generació i creació de MOOCs de la UAM a edX. És la coordinadora de l’equip d’instructors de MOOC del curs titulat “Introducción al desarrollo de aplicaciones web” (“Introducció al desenvolupament d’aplicacions web”).

Actualment, lidera el desenvolupament tecnològic en aquestes iniciatives: NeuroContigo.org i EducamosContigo.org

Les seves principals àrees d’interès d’investigació són: Learning Analytics, MOOC, e-learning, Blended Learning, Social Learning, Processament del Llenguatge Natural, Anàlisi del Sentiment, CSCL i Tecnologies Educatives.