Esther Argelagós Castaño

Professora en l’àrea de Psicologia de l’Educació a Universitat de Girona (des de 2012) i a la Universidad Internacional de la Rioja (des de 2018).

Doctora en Psicopedagogia per la Universitat de Lleida (2012).

Diplomada en Magisteri en l’especialitat d’Educació Especial (1998) i llicenciada en Psicopedagogia (2007) per la Universitat de Lleida. Màster en Psicologia de l’Educació (2009) per la Universitat de Barcelona.

esther.argelagos@udg.edu
esther.argelagos@unir.net

Ha treballat com a docent en el cos de mestres d’Educació Infantil i Primària a l’Aragó (1999-2001) i també com a docent universitària en la Faculdade de Educação e Comunicação de la Universidade Católica de Moçambique (UCM) durant 5 cursos acadèmics (2001-2006), impartint assignatures relacionades amb la psicologia de l’educació, la comunicació i les competències acadèmiques universitàries. Durant aquesta etapa de docència, va coordinar la implementació i el desenvolupament del mètode Problem Based Learning (PBL) en el Departament d’Educació de la UCM, amb la col·laboració de la Maastricht Universiteit (Països Baixos).

Ha estat becària d’investigació en grup COnTIC (2008-2011). Entre les seves activitats de recerca destaca l'estada predoctoral en el Centre for Learning Sciences and Technologies (actualment, Welten Institute) de la Open Universiteit Nederland (2010).

Va dur a terme la defensa de la seva tesi doctoral amb menció europea: Information-problem solving in Secondary Education: analyses of cognitive processes using Web information and their improvement through embedded instruction, supervisada per Manoli Pifarré, a la qual la Universitat de Lleida va atorgar el premi extraordinari de doctorat.

Les seves línies de recerca són principalment l’anàlisi i la instrucció en la resolució de problemes amb l’ús de la informació d’internet i el desenvolupament de les competències informacionals en educació primària, secundària i superior. També forma part del grup de recerca Competencias Académicas Universitarias CAUNIR.

"Enmig d'aquesta voraginosa societat, el que realment importa és convertir la informació en coneixement valuós, però el coneixement serveix de poc si no arriba a transformar-se en saviesa, per tal que hom pugui adonar-se on són les coses importants de la vida."