Mercè del Barrio Arranz

Professora associada a l’Àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals a la Universitat de Lleida.

Catedràtica d'Educació Secundària del Departament d'Educació, en l'especialitat de Biologia i Geologia.

Llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona (1985) i Màster en Recerca Educativa a la Universitat de Lleida (2012).

mbarrio@didesp.udl.cat
mbarrio@xtec.cat

Ha exercit com a Professora d’Ensenyament Secundari, des de l’any 1986, Professora i tutora del Curs d’Aptitud Pedagògica i posteriorment del Màster en Formació del Professorat, des del 1993.
Membre i posteriorment coordinadora de l’Equip ICE-UdL de tutories des del 1989 al 2001.
En l’INS Guindàvols ha desenvolupat diversos càrrecs: Cap de departament de Ciències Experimentals, Cap de Seminari de Biologia, Tutora, Coordinadora d’Educació per a la Salut, etc...

Actualment, segueix desenvolupant la seva tasca docent, especialment encaminada a l’ensenyament del pensament i la recerca científiques, amb l’ús d’eines que permetin la reflexió i construcció del pensament científic d’una forma col·laborativa.

Ha guanyat diferents premis a la tutorització de treballs de recerca, entre els quals destaquen el Premi de Recerca Jove de la Generalitat de Catalunya, el Certamen de Jóvenes Investigadores, el Stockholm Junior Water Prize, els premis a treballs d’investigació de batxillerat de la Universitat de Lleida i el premi Xavier Domingo (UB). També ha rebut diversos reconeixements amb alumnat de secundària en Olimpíades de Geologia, Olimpíades de Biologia i en una Olimpíada Agroalimentària y forestal.

"La ciència té un caràcter social i col·lectiu, posat en evidència no només per la història del coneixement que pretenem millorar, sinó i fonamentalment, pel fet de ser imprescindible el diàleg, el debat, la contrastació, el raonament, la crítica, la responsabilitat, ... La ciència ha de ser comunicada, és una activitat humana al servei de la comunitat." Anna Gené