Noemí Font Piqué

Professora de cicles formatius del cos d'Educació Secundària de la Generalitat de Catalunya.

Doctoranda en el marc del programa de Doctorat en Educació, Societat i Qualitat de Vida al Departament de Psicologia de la Universitat de Lleida.

Llicenciada en Pedagogia (2003) per la Universitat de Barcelona. Màster en Recerca educativa (2012) per la Universitat de Lleida.

nfont229@xtec.cat
noemifont@pip.udl.cat
Biografia

Després d'una etapa a l'empresa privada, inicia la seva activitat professional en centres d'educació primària i secundària al 2008. Durant els anys 2011-2013 combina la docència en educació secundària amb la docència al Màster de Secundària de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Seguidament, durant els anys 2014-2016, compagina la docència en educació secundària amb la docència als Graus d’Educació Infantil i Educació Primària a la mateixa Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida. Actualment, compatibilitza la seva activitat professional com a professora de Cicles Formatius de la Família de Serveis a la Comunitat amb la realització de la tesi doctoral. La tesi pretén avaluar com l'ús de la tecnologia, el treball col·laboratiu i els processos creatius milloren les habilitats cap a l'aprenentatge dels alumnes d’educació secundària.

Forma part del grup d'investigació COnTic, que té com a principal línia de recerca la incidència de les TIC en el treball en parelles, i com el fet de treballar en grup augmenta el rendiment, l'aprenentatge i la creativitat, tant grupal com individual.

“Imaginis els immensos beneficis si desbloquejem el potencial creatiu de la població mundial implementant sistemàticament l’ensenyament creatiu a les escoles” (Sawyer, R. K. (2006). Educating for innovation. Thinking Skills and Creativity, 1(1), 41-48).