Publicacions

Publicacions

2023

Relaciones entre el aprendizaje de la estadística y las actitudes del alumnado en el marco de un proyecto de análisis de datos con tecnología. Educación Matemática, 35(2), 196-225.

Cujba, A. & Pifarré, M. (2023).

Dynamics of automatized measures of creativity: mapping the landscape to quantify creative ideation. Frontiers in Education, 8, 1240962.

Haq, I. U. & Pifarré, M. (2023).

Los mapas cognitivos digitales para la construcción de conocimiento científico en la formación inicial del profesorado. RIED-Revista Iberoamericana De Educación a Distancia, 26(2), 89–109.

Guiral, A. & Pifarré, M. (2023). 

Students’ informal statistical inferences through data modeling with a large multivariate dataset. Mathematical Thinking and Learning, 25(1), 23-43.

Kazak, S., Fujita, T. & Pifarré, M. (2023). 

2022

The role of digital technologies to promote social creativity in language Education. Frontiers in Psychology.

Selfa, M., Pifarré, M., Cujba, A., Cutillas, L. & Falguera, E.. (2022)

2020

Reflections on researching technology-mediated dialogue. In R. Kershner, S. Hennessy, R. Wegerif & A. Ahmed. Research methods for educational dialogue. London: Bloomsbury (169 – 172). ISBN: 978-1-3500-6007-4

Pifarré, M. (2020).

Embedded Information Problem-Solving Instruction to Foster Learning from Digital Sources: Longitudinal Effects on Task Performance. Sustainability, 12(19), 7919.

Pifarré, M. & Argelagós, E. (2020)